SAMGOLD_gray_1.JPG| O podjetju | Trgovine|Prodajni program|Akcije | Cenik | Novo | Nasveti | Kontakt | Mehaniki | Spletna trgovina|

      Zamenjava filtrov

        Filtri se menjajo po priporočilu proizvajalca avtomobila.

 

Oljni filter se menjajte vedno, ko zamenjate olje!

 

Zmotna mišljenja glede menjave filtrov:

 

Oljni filter bom menjal na dve menjavi..

V starem  filtru se zadržujejo nečistoče, in približno od 2-4 dcl starega olja. Nečistoče se zaradi tako imenovanega By-pass ventila (ta spusti hladno olje 

vključno z nečistočami  mimo filtra saj bi v nasprotnem primeru i zaradi gostote olja prišlo do poškodbe filtrirnega papirja) pomešajo z novim oljem,

kar povzroči takojšno poslabšanje kvalitete novega olja.

 

Zračni filter

Pri spihanju se odstranijo le večji delci, ki niso zažrti v filtrirnem papirju, tako da je še pretok zraka še vedno zmanjšan, posledica tega pa je še

povečana poraba goriva.

Priporočljivo je menjati zračni filter vsaj na vsako drugo menjavo olja.

Večja prepustnost zraka pomeni tudi manjšo porabo goriva.

 

Filter kabine

Filter  kabine  menjajte  pogosteje če se vozite v prašnem okolju in v območju kjer je veliko cvetnega prahu. Zamašen filter poslabšuje učinkovitost

prezračevanja kabine, s tem posledično rosenje stekel,  ter zmanjšuje učinkovitost delovanja klimatske naprave.

Posledično prihaja do hitrejšega razmnoževanja glivic, bakterij in plesni v klimatski napravi.

Da preprečite pojav le teh in posledično smrad, dezinficirate sistem tako, da enkrat letno očistite klimatske napravo z tako imenovanimi Hygiene-sprayi

za čiščenje klime, ki jih dobite v vsaki bolje založeni trgovini.

 

Gorivni filter

Filter je potrebno menjati glede na  priporočljivi  servisni  interval. V  primeru  zamašitve  filtra  lahko  zaradi zmanjšanja goriva, posledično pa slabšega

Mazanja pride tudi do okvare črpalke goriva. Pri filtrih za dizelsko gorivo je v primeru da ima filter izpust potrebno na vsakih 5000 km izpustiti kondenz.

Priporočamo da imate v avtu vedno rezervni filter goriva.

 

 

Mehanik mi je rekel vidimo se čez 30.000 km…

 

Olje raje zamenjajte prej - ni tako velik strošek, kakor so lahko kasneje visoki stroški popravila!

 

Mehanik  vas je  naroči l na  naslednji  predvideni  pregled. Pri  tem  vas ni opozoril, da je to redni servisni  pregled, kar pa ne pomeni, da je samo takrat

tudi zamenjava olja in oljnega filtra. Menjava olja in filtra je odvisna od vašega načina vožnje. Zmotno ali zavajajoče je mišljenje nekaterih mehanikov

in tudi voznikov je da »ta olje za 30.000 km«.

Kot primer vam navajam tudi del objave na nekem forumu,

»Kot mehanik vam lahko iz iskušenj povem, da je npr PSA motor, iz prvih AX-ov ter v nekem drugem francozu leta 2004 je popolnoma enak. Interval je enkrat 10000, enkrat 30000. Samo ne  vprašat

kako  novejši motor ruži, ko pri 90 000 komaj tretjič menjaš olje.  In uradno sporočilo uvoznika, ko smo prosili za tehnično pomoč - saj skoraj nihče ne naredi  100 000 km v času garancije,  ostalo ni

naš problem. In tako je pri  večini avtov - popravljamo namreč  vse  znamke. Max interval pri najboljših oljih pa priporočamo na 20 000, navadnih pa 12 - 15 000. Razen pri long-life servisih, tam  pa

računalnik upošteva način vožnje itd...«

Nikoli ni olje pogoj za zamenjavo  tega pač pa je pogoj izključno vaš način vožnje.

Navadno  je  opozorilo  za predčasno zamenjavo  olja glede  pogoja vožnje   v navodilih  za uporabo  avtomobila. Teh  na žalost nikoli ne preberemo do

konca, saj mislimo, da svoj avto  poznamo do zadnje potankosti.

Žalostno je, da za  prevečkrat  verjamemo  in zaupamo   tako imenovanim »mojstrom« in  prijateljem, kot pa da bi navodila za uporabo avta malo bolj

podrobno prebrali.

           

Proizvajalci avtomobilov vedno priporočajo polovični interval pri težkih pogojih vožnje kar pomeni:

           - vleka tovorne ali počitniške prikolice

           -več kot 50% vožnje v mestnem režimu

           -več kot 50% vožnje pod hitrostjo pod 50 km/h

           -ponavljajoče kratke razdalje (manj kot 7-8km) pri temperaturi ozračja pod 0° C

           -pogosti tek motorja pri najnižjem številu vrtljajev, dolge razdalje pri nizkih hitrostih (taxi, dostava na dom)

           -ko se vozilo daljši čas ne uporablja

             

           

Zelo pomembno je tudi kakšna olja uporabljamo pri zamenjavi. Proizvajalec vedno priporoča najboljše olje, ki ga odobri s svojimi z normami.

V primeru, da  priporočenega olje ne dobite na trgu vam vedno ponudi tudi alternativno normo.

            Proizvajalci olj imajo na spletnih straneh vedno katalog s priporočenimi olji, ki so odobreni s strani proizvajalca avtomobilov.

            V primeru, ko na pooblaščeni servis prinesete s seboj lastno olje z normo, ki jo je odobril proizvajalec vašega avtomobila je serviser dolžan to  olje  tudi

            naliti v motor. Razne grožnje, da morajo potem olje dati na analizo in da boste s tem izgubili garancijo.

            Proizvajalec avtomobila nikoli ne predpisuje znamko olja (lahko jo le priporoča), pač pa normo, s katero se zagotavlja kvaliteta olja.

            Olje kupujte po normah predpisanih za vaš motor, ne pa po znamki in gradaciji.

            Enako normo imajo lahko mineralna, pol-sintetična in sintetična olja. Razlika je, da sintetična olja mažejo bolj  kvalitetno. Izredna mazalna sposobnost

           se pokaže  pri  hladnih  zagonih, kjer  po navadi  največkrat  pride  do največjih  obrab  motorja.  Zaradi  tanjšega  oljnega  filma  je tudi  trenje manjše,

           posledično  pride do nižje temperature v motorju, podaljša se življenjska doba motorja in katalizatorja ter zmanjša poraba goriva.

 

         

-                                  

 

 

 

 

 

 22.JPG

 

Copyright © 2015 Saming, d.o.o. Vse pravice pridržane. |pravni poduk|